Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Civic tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas minőséget keres.

Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek kereskedelmével erről bővebben itt olvashat: www.csepelihondabonto.hu
 

Esetleg más Honda modellekről is szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:

 




Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.

 

 

A Honda Civic mindig a márka legnagyobb eladását produkálta. Ára versenyképes, és műszaki megoldásai a mai napig kiemelkedőek a konkurenciához képest. Amerikában az eladási listák élén van, megbízhatóságát tekintve pedig példaértékű, és minden statisztikában az első helyen végez a márka. (viszonyításként a nagy német márkák közül sok végez az utolsó helyen).

 

 

Honda Civic 1. Generáció 1972-1979

 

 

 

Az első generáció, azaz az első Honda Civic 1972 végén jelent meg, mint 19773-as modell. A felszereltségben szerepelt már akkor a fa belső burkolat, AM és FM rádió, dönthető ülések. A futóművét tekintve elöl már tárcsafékkel volt szerelve. A motortérben egy vízhűtéses 4 hengeres 1169ccm blokk dolgozott 60Le, 69Le (GL) illetve 76Le (RS) teljesítménnyel, melyet a Hondától megszokott módon 6000-es fordulatszámon adott le. Végsebessége elérte a 145 illetve az RS modell esetében a 160Km/h is. Igaz a 0-100 sprinthez 15 másodpercre volt szüksége a 60 lóerős erőforrással, ami mai szemmel egy gyengébb dízel teljesítménye, de 1972-ben ez jó értéknek számított. Ezek mellé 4 és 5 fokozatú kézi, illetve két fokozatú "Hondamataik" automata váltó volt válaszható. A gyártás során coupe, 3 ajtós, valamint egy 5 ajtós kombi karosszériával is kapható volt. A motor érdekessége, hogy képes volt ólmozott és ólommentes üzemanyaggal egyaránt üzemelni, mely az akkori olajválságnak köszönhetően igen népszerűvé tette a kis Civic-et. 1975-ben kezdték szerelni a Honda CVCC motorjával. (A CVCC - Compouned Vortex Controlled Combusition, azaz a összetett örvényvezérlésű égés rövidítése - motor az üzemanyag takarékosság, és egyben a környezetbarátság miatt jött létre. A CVCC motor lényege, hogy volt egy plusz kis szelep a szívó oldalon mellyel a benzin-levegő arányát tudták szabályozni a jobb hatásfok érdekében.  Az akkoriban bevezetett Muskie környezetvédelmi szabványt a konkurencia nem igazán tudta teljesíteni, csak a Honda, ráadásul katalizátor nélkül. Ezzel meg is alapozták a márka sorsát az egész USA területén.) A siker garantált volt, és elmondható, hogy az Amerikai Egyesült Államokban ezzel hatalmasat léptek a piacon.

 

 

 

  Honda Civic 1.2 Honda Civic 1.5 (5ajtós és Wagon)
Lökettérfogata 1169ccm 1488ccm
Teljesítménye 60Le / 5500rpm
69Le (GL)
76Le (RS) / 6000rpm
65Le / 5500rpm

73-75Le (GL) / 5500rpm

Súly 625-705 kg 730-745 (wagon 805-815 kg)
Gyorsulása: 15 sec (60Le)  
Sűrítési arány: 8.1:1 8.4:1
Mérete: 3ajtós: 3405/1505/1325mm
5ajtós: 3590/1505/1325mm
5ajtós: 3590/1505/1325mm
Wagon: 3745/1505/1380mm
     
     

 

 

 

 

 

Honda Civic 2. Generáció 1979-1983

 

 

 

A második generáció 1979-ben lett bemutatva, mint az 1980-as modell. Ebben a típusban már kizárólag az előző generációnál már kivesézett CVCC motor volt szerelve kizárólag. formavilágát tekintve kicsit szögletesebb, karakteresebb lett a design. Váltók terén 4 illetve 5 fokozatú manuális, valamint a kétsebességes félautomata hondamatic automata váltó volt rendelhető. Motorpalettája két motorból állt mint előző generáció esetében is. Az egyik az 1300-as modell 1335ccm motorral, mely 55Le teljesítményt képes leadni. A másik motor az 1500-as széria 1488ccm motorral, mely 68Le leadására képes.

 

 

 

  Honda Civic 1.3 Honda Civic 1.5
Lökettérfogata 1335ccm 1488ccm
Teljesítménye 60Le / 5500rpm 70-75Le / 5500rpm  105Nm/3500rpm
Súly 730-785kg 765-785kg (wagon 805-815 kg)
Gyorsulása: 14,6s -
Sűrítési arány: 8.4:1 8.4:1
Méret: 3ajtó: 3760/1580/1335mm
5ajtó: 3830/1580/1335mm
Wagon: 3995/1580/1385mm
3ajtó: 3760/1580/1335mm
5ajtó: 3830/1580/1335mm
Wagon: 3995/1580/1385mm
     
     

 

 

 

 

Honda Civic 3. Generáció 1983-1987

 

 

 

A harmadik generáció szintén 1983 végén lett bemutatva, mint az 1984-es modell. A Civic 3. generációja 3 és 4 ajtós kivitelben volt kapható. Az 5 ajtós (valós idejű 87 után) összkerékmeghajtású (realtime 4wd) modell, már külön nevet kapott: Honda Civic Shuttle. Ez utóbbi modellt Amerikában kenyértartó doboznak "csúfolták" (avagy: breadbox"). 87-ig kapcsolható volt az összkerék meghajtás, de 87-es modellben már automatikusan kapcsolt, ha az első kerekek elvesztették a tapadást.  Ennél is érdekesebb a kétajtós változat, mely külön típusként jelent meg a piacon, azaz a mindenki által jól ismert Honda CRX első generációja így látott napvilágot. Ugyan ebben a sorozatban debütált a D szériás motorok. Japán belpiacra (JDM) pedig az Si modell megkapta az 1.6 literes DOHC motort mely a kis kasztnival, igazi méregzsákot varázsolt a sorozatból a 130 lóerős teljesítményével. Amerikai piacon is kapható volt az Si kivitel, de ott egy SOHC 12 szelepes motorral mely közvetlen üzemanyag befecskendezéssel volt szerelve, és 91Le tudott leadni.

 

 

 

   1.2 1.3 1.5 1.5i-GT
Lökettérfogata 1335ccm 1332ccm 1488ccm 1488ccm
Teljesítménye 55Le / 6000rpm 71Le / 6000rpm 85Le / 6000rpm  100Le (90 katalizátorral)/ 5750rpm
Súly 785kg 740-800kg 825-855kg 855kg
Gyorsulása 0-100: - 11.5s 9.9s 9.2s
Sűrítési arány: - 8.7:1 8.7:1 8.7:1
Méret: 3810/1635/1340mm 3810/1635/1340mm 3810/1635/1340mm 3845/1635/1340mm
         
         

 

 

  Honda Civic Shuttle
Lökettérfogata 1488ccm
Teljesítménye 85Le / 6000rpm
Súly 885-900kg
Gyorsulása 0-100: 10.8s ( 4WD 12.4s)
Sűrítési arány: 8.7:1
Méret: 3990/1650/1490mm, 4WD: 4040/1650/1510mm
   
   

 

 

 

 

 

 

Honda Civic 4. Generáció 1987-1991

 

 

 

 

A negyedik generációs civic 1987-ben látta meg a napvilágot. A Honda radikálisan áttervezte a futóművet, mely már a jól ismert, és szeretett (leginkább komoly sportos autókból ismert) kettős keresztlengőkaros felfüggesztés lett elöl, hátul pedig független felfüggesztés (némiképp hasonló mint a multilink, csak nem olyan bonyolult). A karosszéria alap vonala alacsonyabb lett, nagyobb üvegfelületeknek helyet adva a kiláthatóságért, és ugyanakkor a légellenállást is csökkentve. Motorokat tekintve az alap modell az 1.3 literes D13B 75 lóerős, 1.4 literes 90 lóerős D14 (1989-ig), 1.5 literes D15B 90 lóerős (1990 után), 1.6 literes D16Z5 109 lóerővel, valamint az igazán ritkaságnak számító 1.6 literes i-vtec B16A1 150 lóerős változat, mely az első VTEC rendszerű motorok egyike volt (civicben pedig az első). Japán belpiacon (JDM) árulták az SiR modellt is, melynek B16A motorja 160 lóerőt volt képes leadni 7600-as fordulaton. A modell 1989 vége felé egy kisebb faceliftet kapott, mely leginkább a lökhárítókat érintette, de az oldalütközők is kisebbek lettek, valamint apró módosítások lettek a belsőben. Az 5 ajtós változata továbbra is a Shuttle nevet viselte, mondhatni, a második generációs Civic Shuttle. Utóbbi modell eleinte csak az 1.6i motorral volt kapható, de később az 1.5 literes is felkerült a motorpalettára. Belső felszereltségét tekintve rendelhető volt szervo kormánnyal, elektromos ablakokkal, és akár klímával is.

 

 

 

 

   1.3 1.4 1.5 1.6i
Lökettérfogata 1343ccm 1396ccm 1493ccm 1590ccm
Teljesítménye 75Le / 6300rpm 90Le / 6300rpm 90Le / 6300rpm  109Le / 6300rpm
Súly 835-855kg 850-905kg
Gyorsulása 0-100: 11s 3ajtó: 9.6s
4ajtó: 9.9s
3ajtó: 9.6s
4ajtó: 9.9s
3ajtó: 8.9s
4ajtó: 9.1s
Sűrítési arány: 9.3:1 9.3:1 9.2:1 9.1:1
Méret: 3965/1680/1330mm

3ajtó: 3965/1680/1330mm / 4ajtó: 4230/1690/1360mm

         
         

 

 

 

  Honda Civic Shuttle
Lökettérfogata 1590ccm
Teljesítménye 109Le / 6300rpm
Súly 1080kg
Gyorsulása 0-100: -
Sűrítési arány: 9.1:1
Méret: 4105/1690/1515mm
   
   

 

 

 

 

 

 

 

Honda Civic 5. Generáció 1991-1995

 


 

 

 

 

Az ötödik generáció egy nagyon kedvelt darab (bár mindegyik szériára igaz ez), az első darabok 1991 végén kerültek a kereskedésekbe. A karosszéria formája lekerekített lett, a jobb légellenállás miatt, és ezzel a formával megelőzte korát. A tengelytáv is növekedett 262cm re (257 a 3 ajtós). A felfüggesztés a már előző generációból ismert modern több lengőkaros, most már növelt rugóúttal a kényelem érdekében. Ennél a szériánál kezdtek el fokozottan több könnyűfém alkatrészt használni a tervezés során, hogy az autó súlyát ne növeljék meg jelentősen, és ezzel együtt a fogyasztást is csökkentsék, hogy teljesen "economy", azaz környezetbarát autó lehessen. Karosszéria terén 3 kivitelben volt elérhető: 2 ajtós sportos coupe, 3 ajtós csapott hátú, és egy 4 ajtós szedán formájában. Motorjait tekintve 1.3 literes D13b karburátoros 75 lóerős volt az alapkivitel a 3 ajtós kivitelben (kevés darab van belőle). Szintén hasonló ritkaság a VTEC-E rendszerű 1.5 literes 90lóerős alacsony káros anyag kibocsátású motorral szerelt 3 ajtós civicek.  A következő az 1.5literes  D15b2 motor volt, mely igazán közkedvelt a 90-101 lóerős teljesítményével (d15b7 coupe motor 101 lóerő a módosított ecu és szívósor valamint befecskendezés miatt) és alacsony fogyasztásának köszönhetően. A következő szint a D16z6 motorokkal szerelt ESi kivitelek, melyek 125 lóerősek és VTEC változó szelepvezérlésűek. A csúcsot pedig a VTi felszereltséggel kapható B16A2 DOHC (dupla vezérműtengelyes) VTEC motor képviselte a maga 160 lóerejével. Az ABS szinte széria volt minden modellben, szintén a legtöbbje szervo kormánnyal volt szerelve, és elektromos ablakokkal, klíma sem volt ritka, illetve két légzsákos kivitelek is rendelhetőek voltak.

 

 

 

 

 

 

   1.3 1.5 LSi VEi 1.6 ESI 1.6 VTI
Lökettérfogata 1343ccm 1493ccm 1590ccm 1595ccm
Teljesítménye 75Le / 6300rpm 90Le / 6000rpm
90Le / 5500rpm (VEi)
101LE / 5900rpm
(coupe)
125Le / 6500rpm  160Le / 7600rpm
Súly 925kg 935-980kg 985-1030kg 1080-1105kg
Gyorsulása 0-100: 11.3s 3ajtó: 9.7s
4ajtó: 10.2s
3ajtó VEi: 10.1s
2ajtó: 9.4s
8.7-8s (3-4 ajtó) 3ajtó: 7.3s
4ajtó: 7.8s
Sűrítési arány: - 8.7:1 8.7:1 8.7:1
Méret: 3ajtó: 4070/1695/1350
4ajtó: 4395/1695/1375
Coupe: 4390/1695/1345
         
         

 

 

 

 

 

Honda Civic 6. Generáció JAPÁN "béka" 1995-2001

 

 

 

 

A hatodik generáció 1995-ös megjelenésével még gömbölyűbb formavilágot kapott. A karosszéria jelentősen merevebb lett. a futómű terén pedig nagy változás nem történt, ha csak annyi nem, hogy egyre több kivitelben jelent meg a lemez lengőkar az öntvény helyett. Motorválasztékból kikerült az 1.3 literes, így az alapmodell az 1.4 literes 90 lóerős motorral volt rendelhető (létezett egy a svájci és német kibocsátási normáknak megfelelő 75 lóerős változat, melyet szintén a 90 lóerős motorral értek el, csupán egy szűkítő került a szívó oldalra..... ez korrigálható, ha több Le szeretnénk, ha a 90 lóerős tömítésére kicseréljük, és a 90 lóerős számítógépét rakjuk be).  A következő szinten az 1.5 literes VTEC motor volt, a maga 115 lóerejével (d15z6), majd ezt követték a coupe motorok, az 1.6 literes nem VTEC 105 (D16Y7) illetve VTEC 126 lóerős (D16Y8) motorok. A csúcs pedig az 1.6 literes VTi felszereltséggel érkező B16A2 160 lóerős motorja. Japán belpiacra pedig kiadták a TYPE-R széria első darabját, szintén 1.6 literes (B16A) motorral de 180 lóerővel. 1999-ben jött a facelift azaz modellfrissítés a sorozaton belül, ekkor az autó frontja módosult, új lámpák, új géptető, új sárvédő, új lökhárító, és másik homlokfal. Bár a kevésbé figyelmesek nem biztos, hogy ezt észreveszik, de ha át akarjuk cserélni az elejét, akkor az itt felsorolt alkatrészek közül mind kell, mert bár csak kicsit módosult, de az éppen elég ahhoz, hogy ne legyen kompatibilis. Futómű terén is történt frissítés, ugyanis a legkisebb 1.4 is megkapta már a VTi 262mm-es fékét első tengelyre. Belső teret csak minimális változtatások érték, mint a más varrású ülések.

 

 

 

   1.4iS 1.5 VTEC-E 1.6iES / 1.6 iSR 1.6 VTi
Lökettérfogata 1396ccm 1493ccm 1590ccm 1595ccm
Teljesítménye 90Le / 6100rpm 114Le / 6500rpm
iES 105Le / 6200rpm
iSR 126Le / 6600 
160Le / 7000rpm
Súly 1040kg 1075kg 1116kg (coupe) 1165kg
Gyorsulása 0-100: 10.8s 10.2s iES: 10.7s
iSR: 9.7s
8.0s
Sűrítési arány: 9.2:1 9.6:1 9.6:1 10.2:1
Méret:

3ajtó: 4180/1695/1390mm 4ajtó: 4450/1695/1390

         
         

 

 

 

"Angol Civic" változat 1995-2001

 

 

 

 

 

A hatodik generáció kapcsán szokott lenni kavarodás, ugyanis az Angliai gyárban a Honda a Roverrel közösen hozott létre egy európai civicet...  melynek futóműve az 5. generációs civic, némi 6. generációs elemekkel. Alapja az autónak az 1992-es Honda Domani. A motorja benzinesek terén Honda, főleg a 6. generációs Civic motorjai. A belső tér és karosszéria pedig a ROVER 400 széria inkább. Érdekesség, hogy lényegében a karosszéria elemek szabadon cserélgethetők a rokon roverrel. Fontos tudni, hogy a dízel motoroknak semmi köze a Hondához, az rover dízelek. Viszont kombi kivitel csak ebben a karosszéria sorozatban volt kapható, ezért igen kedvelt volt a családosok körében. Facelift itt is a japán béka kivitelével hasonló, azaz a front rész módosították, illetve a

 

 

   1.4iS 1.5 VTEC-E 1.6i / 1.6 iSR 1.8 VTi
Lökettérfogata 1396ccm 1493ccm 1590ccm 1797ccm
Teljesítménye 90Le / 6100rpm D15Z8 114Le / 6500rpm

D15Z3 (97-ig) / 6000rpm


i 114Le / 6200rpm
iSR 126Le / 6600 
169Le / 7600rpm
Súly 1140kg 1145kg 1200kg (coupe) 1260kg
Gyorsulása 0-100: 13.3s 11.6s   8.3s
Sűrítési arány: 9.2:1 9.6:1 9.6:1 10.0:1
Méret:

5ajtó: 4325/1695/1390mm

         
         

 

 

 

 

Honda Civic 7. Generáció 2001-2005

 

 

 

 

 

A hetedik generáció 2001-ben jelent meg. Számos újítást kapott. Teljesen újra tervezték a Civic modellt. A biztonsági passzív és aktív része is kimagasló, hiszen törésteszten kimagasló karosszéria merevséget produkált, valamint 4 légzsák vigyáz ránk. Karosszéria kivitel szempontjából két fő irány van. Az egyik a szedán (Japán, később Török gyártás) és a coupe (természetesen USA), melyek inkább laposak. A másik az inkább elterjedt gömbölyű Angliai Civic. ezek a 3 illetve 5 ajtós modellek. Motorpaletta most már 1.4 (D14) 90 lóerővel, 1.6 VTEC 110 lóerővel (nyomatékosabb lett), 1.7 CTDi dízel mely ISUZU 1.7 blokk rajta a Honda saját hengerfeje 101 lóerővel. 2.0 i-VTEC Pedig a Type-R második generációja, mely 200 lóerőt képes leadni szívó benzines létére 2 literből, követve a 100Le/Liter hagyományt.  Persze vannak kakukktojások, ilyen az 1.3 hybrid ( IMA 1.3 83 lóerő) illetve a coupekban ismert 1.7 VTEC és nem VTEC motorok 120 illetve 125 lóerővel. A 3 és 5 ajtós sorozat 2003-ban kapott egy faceliftet, azaz modellfrissítést, melynek keretein belül új lámpák, és új első lökhárítót kapott a széria, illetve a belső térben új üléseket (piros fekete), új bőr kormányt, bőr váltószoknyát, másik kerékagycsapágyat (4x100 -> 5x114,3), másik kormányművet, illetve új első lengéscsillapítókat kapott. A 4 ajtósnak szintén hasonló frissítése volt, de ott leginkább a külső terén, viszont az előző generációhoz hasonlóan (de eltérően a 3 és 5 ajtóstól) itt bizony egy frissítéshez mindent cserélni kell elöl, ameddig a 3-5 ajtósban fém karosszéria elemek cseréje nélkül megoldható a "vérfrissítés".
 

 

 

 

 

Nálunk ismert motorok:

 

   1.4iS 1.6 1.7 CTDI 2.0 Type-R
Lökettérfogata 1396ccm 1590ccm 1686ccm 1998ccm
Teljesítménye 90Le / 5600rpm 114Le / 6500rpm
100Le / 4400rpm
 
200Le / 7400rpm
Súly 1160-1214kg 1192-1221kg 1342-1375kg 1270-1279kg
Gyorsulása 0-100: 11.8s 9.9s 11.2s 6.8s
Sűrítési arány: 10.4:1 10.4:1 18.4:1 11.0:1
Méret:

3ajtó: 4140/1695/1425mm
5ajtó: 4285/1695/1495mm
4ajtó: 4460/1715/1445mm
 

         
         

 

Kevésbé ismert motorok:

 

   1.7 1.7 vtec 1.3 IMA
Lökettérfogata 1668ccm 1668ccm 1339ccm
Teljesítménye 120Le / 6200rpm 125Le / 6300rpm
83Le / 5700rpm
 
Súly

1120-1218kg

1260-1280kg
Gyorsulása 0-100: 9.7s 9.6s 12.9s
Sűrítési arány: 9.5:1 9.9:1 10.8:1
Méret:


2ajtó: 4438/1695/1399mm
4ajtó: 4460/1715/1445mm
 

       
       

 

 

 

 

Honda Civic 8. Generáció 2006-2011

 

 

 

 

 

A nyolcadik generáció 2006-ban került bemutatásra,ha még emlékszünk a szamuráj kardos óriásplakátokra. A formavilágot még inkább futurisztikussá tették. Főleg az angliai gyártású "UFO" civic a 3 és 5 ajtós kivitellel. A szedán kicsit szolidabb külsővel érkezett, de csak az UFO hoz mérten. Biztonságot passzív és aktív szinten még tovább fokozták (függönylégzsák pl), a motorpaletta pedig megújult. Kezdetben volt az 1.4 L13Z1 99 lóerős L13a7 83 lóerős változatok, majd ezt követte az 1.6 literes  R16 i-VTEC 123 Lóerővel majd, az 1.8 literes 140 lóerős i-VTEC R18, valamint a 2.2 ictdi N22a2 140 lóerős dízel motor. Különlegesebb darabok az 1.3 hybrid valamint a 2.0 K20z3 al szerelt Civic Coupe Si. Természetesen itt is volt Type-R civic, mindkét változatból, de nálunk csak a 3 ajtós (FN2) kivitelben volt elérhető a K20-as i-VTEC 201 lóerős motorra. Létezett egy jobbkormányos japán Type-R a szedánból (FD2), de nálunk nem kapható, meg ugye a kormány is "rossz" helyen van. Ez utóbbi i-VTEC K20A motorral szerelt és 225 lóerőt képes leadni 8000-s fordulaton.

 

 

 

 

 

 

   1.4i-VTEC 1.6 i-VTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Lökettérfogata 1339ccm 1595ccm 1799ccm 2204ccm
Teljesítménye 100Le / 6000rpm 125Le / 6500rpm
140Le / 6300rpm
140Le / 4000rpm
Súly 1226kg 1250kg 1297kg 1420kg
Gyorsulása 0-100: 13s 10.5s 8.9s 8.9s
Sűrítési arány: 10.5:1 10.5:1 10.5:1 16.7:1
Méret:

3ajtó: 4250/1760/1460mm

4ajtó: 4540/1750/1435mm

         
         

 

 

 

   1.3 Hybrid 2.0 i-VTEC K20z3 (Si Coupe) 2.0 i-VTEC K20z4 (Type-R FN2) 2.0 i-VTEC K20A (Type-R FD2)
Lökettérfogata 1339ccm 1998ccm 1998ccm 1998ccm
Teljesítménye 95Le / 6000rpm 197Le / 7800rpm
201Le / 7500rpm
225Le / 7800rpm
Súly 1260-1300kg 1250kg 1297kg 1260kg
Gyorsulása 0-100: 12.1s   6.8s 6.6s
Sűrítési arány: 10.8:1 11.0:1 11.0:1 11.7:1
Méret:

3ajtó: 4250/1760/1460mm

4ajtó: 4540/1750/1435mm

         
         

 

 

 

 

 

 

 

Honda Civic 9. Generáció 2011 - 2017

 

 

 

 

 

A kilencedik generáció 2011-ben mutatkozott be, számos újítással. A formavilágát tekintve a 8. generáció újragondolása. Nem régiben a kombi karosszéria is megjelent. Természetesen biztonság terén megint előrelépések történtek. Motorok terén viszont megjelent egy kis ccm dízel is feltűnt a palettán, ami igazán nagy sikerre is számíthat, megfelelő teljesítménye, és alacsony fogyasztása miatt. Viszont a 2.2 motor is  listán maradt. A gömbölyded forma is segít ebben, hiszen igen alacsony légellenállást értek el az új formával. Motorjai sorrendben: 1.4 literes benzines i-VTEC 100 lóerővel, 1.6 literes dízel i-DTEC 120 lóerővel - melynek fogyasztása 3 és 4 liter között van, 1.8 literes i-VTEC 142 lóerővel, és a 2.2 dízel i-DTEC 150 lóerővel. Tehát bárki megtalálja a számára kedvező motort, és hozzá a felszereltséget. A kombi változat pedig már most learatta az újságírók minden dicséretét, nagyszerű pakolhatósága, formavilága, és motorizáltsága végett.
Jó hír, hogy hamarosan megjelenik a 9. generációs Type-R Civic 280-300 lóerő körüli 2 literes turbós motorral.

 

 

 

 

 

 

 

   1.4i-VTEC 1.6 i-DTEC 1.8 i-VTEC 2.2 i-CTDi
Lökettérfogata 1339ccm 1595ccm 1799ccm 2204ccm
Teljesítménye 100Le / 6000rpm 125Le / 6500rpm
140Le / 6300rpm
140Le / 4000rpm
Súly 1190-1270kg 1310-1430kg 1239-1369kg 1370-1480kg
Gyorsulása 0-100: 13s 10.5s 8.7s 8.6s
Sűrítési arány:        
Méret:

5ajtó: 4315/1770/1440mm

Kombi: 4535/1770/1480mm

         
         

 

 

 

Type-R

 

 

 

 

A Type-R modell 310 lóerős motorral érkezett meg, FK2 karosszéria kóddal, nem kis csúszás után 2015-ben. A Honda első sorozatgyártású turbófeltöltős motorjával. A kétliteres i-VTEC erőforrás most már a feltöltőnek hála nem csak lóerőben gazdag, de 400Nm nyomaték is rendelkezésre áll bármikor. Váltója pedig 6 sebességes manuális a megszokott Honda minőséggel. Külön érdekesség, hogy bár Angliai összeszerelés az autó, de a motorját Amerikából importálják. Aktív és passzív biztonság terén egyezik az alapjául szolgáló modellel, viszont a fékekről érdemes pár szót ejteni, hiszen hatalmas 350mm-es 4 dugattyús fékek találhatók az autó alatt.

 

 

 

   2.0 i-VTEC TYPE-R
Lökettérfogata 1996ccm
Teljesítménye 310Le / 6500rpm
Súly 1307-1322kg
Gyorsulása 0-100: 5,7s
Sűrítési arány: 9,8:1
Méret:

5ajtó: 4390/1878/1466mm

Átlag fogyasztás: 7,3 liter
   

 

 

 

 

Honda Civic 10. Generáció 2017 - napjainkig

 

 

 

 

 

A tizedik generáció 2017-ben jelent meg és a Honda újra egy merész de vagány formavilággal állt elő. Ez a design már igazodik a Hondánál ekkortájt kialakult formavilághoz, melyet minden modelljükre átültettek. De nem csak a forma változott, a motorok terén is nagy fejlődés történt, hiszen megjelent az 1.0 és 1.5 benzines i-VTEC turbó motorok 129 illetve 182 lóerővel. Persze Európában kell egy dízel is, ha a vevők kedvében akarnak járni, így az 1.6 i-DTEC dízel motorral is elérhető. Felszereltsége természetesen nagyautókat megszégyenítő, hiszen minden mai kornak megfelelő extra elérhető, mint a LED fényszórók, adaptív tempomat, Hona Sense biztonsági rendszer, kamerák tolatáshoz, sávváltáshoz, állítható keménységű lengéscsillapítók, kulcsnélküli ajtónyitás, indítás stb... Törtéstesztje a magas szakítószilárdságú acélnak köszönhetően, melyből gyártás során nem fukarkodtak, igazán kellemes 5 csillagos, ám volt egy kisebb baki, ami miatt a függönylégzsákokat újra kellett tervezni, így a SHHFK6 ** 0HU014114 és SHHFK7 ** 0HU011421 alvázszámtól felfelé történt meg a javítás. Karosszéria 3 féle választható, 4,5 és 2 ajtós kivitelben. Persze utóbbi nálunk nem kapható hivatalosan.

 

 

 

   1.0 i-VTEC TURBO 1.5 i-VTEC TURBO 1.6 i-DTEC
Lökettérfogata 998ccm 1498ccm 1597ccm
Teljesítménye 129Le / 5500rpm 182Le / 5500rpm
150Le / 4000rpm
Súly 1145kg 1232kg 1287kg
Gyorsulása 0-100: 10,4s 8,2s 9.8s
Sűrítési arány:      
Méret:

5ajtó: 4518/2076/1434mm

4ajtó: 4648/2076/1416mm

       
       

 

 

 

Type-R

 

 

 

 

A Tízedik generáció az elődje motorját örökölte, de annál 10 lóerővel nagyobb teljesítményű (érdekesség, hogy Amerikában és Japánban viszont maradt 310 lóerő). Ez egyébként az első olyan Honda modell, mely a Type-R megnevezést viseli az USA területén, hiszed eddig csak Si kódot kaptát a nálunk type-r ként ismert modellek. A Type-R külseje az alapmodellhez képest is jól megkülönböztethető, hiszen a lökhárítók, toldatok, szárny és géptető is át lett tervezve, nem beszélve a hatalmas fékekről és azokat körülölelő hatalmas kerekekről.... No meg ott a legfurcsább, eddig még egy modellnél sem látott hármas kipufogóvég. Természetesen a Nürburgringen rekordot állított fel ez a modell is, mint elődje (7:43.80). A váltó 6 sebességes manuális és mellette viszont található egy üzemmód váltó kapcsoló, ahol három fokozatban állítható az autó viselkedése. Comfort, sport és a pályára való +R. Ez a rendszer lényegében a motor és futómű viselkedését befolyásolja, méghozzá nem is kis mértékben.

 

 

 

   2.0 i-VTEC TYPE-R
Lökettérfogata 1996ccm
Teljesítménye 320Le / 6500rpm
Súly 1305-1345kg
Gyorsulása 0-100: 5,8s
Sűrítési arány: 9,8:1
Méret:

5ajtó: 4557/1877/1434mm

Átlag fogyasztás: 7,7 liter
   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Hondás Garázs a Csepeli Hondabontó

Címünk: 1214 Budapest XXI. ker. (Csepel) II. Rákoczi Ferenc út 185.
Mobil telefonszám: +36 20 945 2242
Vonalas telefonszám: +36 1 769 01 44