Üdvözöljük a Csepeli Honda bontó
egyik oldalán, ez az oldal kimondottan a Honda Civic
tulajdonosoknak, lehetséges vásárlóknak és ennek a típusnak az
érdeklődői részére készült. Igyekszünk bemutatni a modelleket és
felsorolni, milyen hibák fordulnak, fordulhatnak elő , itt szeretném
azonban kiemelni, hogy a Honda összes típusa és modellje híresen jó
minőségű és bátran javaslom , javasoljuk mindenkinek, aki magas
minőséget keres.
Most már több mint 20éve foglalkozzunk Honda alkatrészek
kereskedelmével erről bővebben itt olvashat:
www.csepelihondabonto.hu
Esetleg más Honda modellekről is
szeretne hasonló cikket olvasni, akkor kattintson a kívánt linkekre:
Amennyiben tovább klikkelt valamelyik saját további oldalunkra akkor
köszönöm, ha pedig most ezt a sort olvassa akkor is köszönöm, hogy
végigolvasta bemutatkozásunkat és hogy felkeltette érdeklődését amit
itt olvasott. Ezen dolgozunk hosszú évek óta.
A Honda Civic
mindig a márka legnagyobb eladását produkálta. Ára
versenyképes, és műszaki megoldásai a mai napig
kiemelkedőek a konkurenciához képest. Amerikában az
eladási listák élén van, megbízhatóságát tekintve pedig
példaértékű, és minden statisztikában az első helyen
végez a márka. (viszonyításként a nagy német márkák
közül sok végez az utolsó helyen).
Honda Civic 1.
Generáció 1972-1979
Az első
generáció, azaz az első Honda Civic 1972 végén jelent
meg, mint 19773-as modell. A felszereltségben szerepelt
már akkor a fa belső burkolat, AM és FM rádió, dönthető
ülések. A futóművét tekintve elöl már tárcsafékkel volt
szerelve. A motortérben egy vízhűtéses 4 hengeres
1169ccm blokk dolgozott 60Le, 69Le (GL) illetve 76Le (RS)
teljesítménnyel, melyet a Hondától megszokott módon
6000-es fordulatszámon adott le. Végsebessége elérte a
145 illetve az RS modell esetében a 160Km/h is. Igaz a
0-100 sprinthez 15 másodpercre volt szüksége a 60 lóerős
erőforrással, ami mai szemmel egy gyengébb dízel
teljesítménye, de 1972-ben ez jó értéknek számított.
Ezek mellé 4 és 5 fokozatú kézi, illetve két fokozatú "Hondamataik"
automata váltó volt válaszható. A gyártás során coupe, 3
ajtós, valamint egy 5 ajtós kombi karosszériával is
kapható volt. A motor érdekessége, hogy képes volt
ólmozott és ólommentes üzemanyaggal egyaránt üzemelni,
mely az akkori olajválságnak köszönhetően igen
népszerűvé tette a kis Civic-et. 1975-ben kezdték
szerelni a Honda CVCC motorjával. (A CVCC - Compouned
Vortex Controlled Combusition, azaz a összetett
örvényvezérlésű égés rövidítése - motor az üzemanyag
takarékosság, és egyben a környezetbarátság miatt jött
létre. A CVCC motor lényege, hogy volt egy plusz kis
szelep a szívó oldalon mellyel a benzin-levegő arányát
tudták szabályozni a jobb hatásfok érdekében. Az
akkoriban bevezetett Muskie környezetvédelmi szabványt a
konkurencia nem igazán tudta teljesíteni, csak a Honda,
ráadásul katalizátor nélkül. Ezzel meg is alapozták a
márka sorsát az egész USA területén.) A siker garantált
volt, és elmondható, hogy az Amerikai Egyesült
Államokban ezzel hatalmasat léptek a piacon.
|
Honda
Civic 1.2 |
Honda
Civic 1.5 (5ajtós és Wagon) |
Lökettérfogata |
1169ccm |
1488ccm |
Teljesítménye |
60Le / 5500rpm
69Le (GL)
76Le (RS) / 6000rpm |
65Le / 5500rpm
73-75Le (GL) / 5500rpm |
Súly |
625-705 kg |
730-745 (wagon 805-815
kg) |
Gyorsulása: |
15 sec (60Le) |
|
Sűrítési arány: |
8.1:1 |
8.4:1 |
Mérete: |
3ajtós: 3405/1505/1325mm
5ajtós: 3590/1505/1325mm |
5ajtós: 3590/1505/1325mm
Wagon: 3745/1505/1380mm |
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
2. Generáció 1979-1983
A második
generáció 1979-ben lett bemutatva, mint az 1980-as
modell. Ebben a típusban már kizárólag az előző
generációnál már kivesézett CVCC motor volt szerelve
kizárólag. formavilágát tekintve kicsit
szögletesebb, karakteresebb lett a design. Váltók
terén 4 illetve 5 fokozatú manuális, valamint a
kétsebességes félautomata hondamatic automata váltó
volt rendelhető. Motorpalettája két motorból állt
mint előző generáció esetében is. Az egyik az
1300-as modell 1335ccm motorral, mely 55Le
teljesítményt képes leadni. A másik motor az 1500-as
széria 1488ccm motorral, mely 68Le leadására képes.
|
Honda Civic 1.3 |
Honda Civic 1.5 |
Lökettérfogata |
1335ccm |
1488ccm |
Teljesítménye |
60Le / 5500rpm |
70-75Le / 5500rpm
105Nm/3500rpm |
Súly |
730-785kg |
765-785kg (wagon
805-815 kg) |
Gyorsulása: |
14,6s |
- |
Sűrítési arány: |
8.4:1 |
8.4:1 |
Méret: |
3ajtó:
3760/1580/1335mm
5ajtó: 3830/1580/1335mm
Wagon: 3995/1580/1385mm |
3ajtó:
3760/1580/1335mm
5ajtó: 3830/1580/1335mm
Wagon: 3995/1580/1385mm |
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
3. Generáció 1983-1987
A harmadik
generáció szintén 1983 végén lett bemutatva, mint az
1984-es modell. A Civic 3. generációja 3 és 4 ajtós
kivitelben volt kapható. Az 5 ajtós (valós idejű 87
után) összkerékmeghajtású (realtime 4wd) modell, már
külön nevet kapott: Honda Civic Shuttle. Ez utóbbi
modellt Amerikában kenyértartó doboznak "csúfolták"
(avagy: breadbox"). 87-ig kapcsolható volt az
összkerék meghajtás, de 87-es modellben már
automatikusan kapcsolt, ha az első kerekek
elvesztették a tapadást. Ennél is érdekesebb a
kétajtós változat, mely külön típusként jelent meg a
piacon, azaz a mindenki által jól ismert Honda CRX
első generációja így látott napvilágot. Ugyan ebben
a sorozatban debütált a D szériás motorok. Japán
belpiacra (JDM) pedig az Si modell megkapta az 1.6
literes DOHC motort mely a kis kasztnival, igazi
méregzsákot varázsolt a sorozatból a 130 lóerős
teljesítményével. Amerikai piacon is kapható volt az
Si kivitel, de ott egy SOHC 12 szelepes motorral
mely közvetlen üzemanyag befecskendezéssel volt
szerelve, és 91Le tudott leadni.
|
1.2 |
1.3 |
1.5 |
1.5i-GT |
Lökettérfogata |
1335ccm |
1332ccm |
1488ccm |
1488ccm |
Teljesítménye |
55Le / 6000rpm |
71Le / 6000rpm |
85Le / 6000rpm
|
100Le (90
katalizátorral)/ 5750rpm |
Súly |
785kg |
740-800kg |
825-855kg |
855kg |
Gyorsulása 0-100: |
- |
11.5s |
9.9s |
9.2s |
Sűrítési arány: |
- |
8.7:1 |
8.7:1 |
8.7:1 |
Méret: |
3810/1635/1340mm |
3810/1635/1340mm |
3810/1635/1340mm |
3845/1635/1340mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic Shuttle |
Lökettérfogata |
1488ccm |
Teljesítménye |
85Le / 6000rpm |
Súly |
885-900kg |
Gyorsulása
0-100: |
10.8s ( 4WD
12.4s) |
Sűrítési
arány: |
8.7:1 |
Méret: |
3990/1650/1490mm, 4WD:
4040/1650/1510mm |
|
|
|
|
Honda Civic
4. Generáció 1987-1991
A negyedik
generációs civic 1987-ben látta meg a napvilágot. A
Honda radikálisan áttervezte a futóművet, mely már a
jól ismert, és szeretett (leginkább komoly sportos
autókból ismert) kettős keresztlengőkaros
felfüggesztés lett elöl, hátul pedig független
felfüggesztés (némiképp hasonló mint a multilink,
csak nem olyan bonyolult). A karosszéria alap vonala
alacsonyabb lett, nagyobb üvegfelületeknek helyet
adva a kiláthatóságért, és ugyanakkor a
légellenállást is csökkentve. Motorokat tekintve az
alap modell az 1.3 literes D13B 75 lóerős, 1.4
literes 90 lóerős D14 (1989-ig), 1.5 literes D15B 90
lóerős (1990 után), 1.6 literes D16Z5 109 lóerővel,
valamint az igazán ritkaságnak számító 1.6 literes
i-vtec B16A1 150 lóerős változat, mely az első
VTEC
rendszerű motorok egyike volt (civicben pedig az
első). Japán belpiacon (JDM) árulták az SiR modellt
is, melynek B16A motorja 160 lóerőt volt képes
leadni 7600-as fordulaton. A modell 1989 vége felé
egy kisebb faceliftet kapott, mely leginkább a
lökhárítókat érintette, de az oldalütközők is
kisebbek lettek, valamint apró módosítások lettek a
belsőben. Az 5 ajtós változata továbbra is a Shuttle
nevet viselte, mondhatni, a második generációs Civic
Shuttle. Utóbbi modell eleinte csak az 1.6i motorral
volt kapható, de később az 1.5 literes is felkerült
a motorpalettára. Belső felszereltségét tekintve
rendelhető volt szervo kormánnyal, elektromos
ablakokkal, és akár klímával is.
|
1.3 |
1.4 |
1.5 |
1.6i |
Lökettérfogata |
1343ccm |
1396ccm |
1493ccm |
1590ccm |
Teljesítménye |
75Le / 6300rpm |
90Le / 6300rpm |
90Le / 6300rpm
|
109Le / 6300rpm |
Súly |
835-855kg |
850-905kg |
Gyorsulása 0-100: |
11s |
3ajtó: 9.6s
4ajtó: 9.9s |
3ajtó: 9.6s
4ajtó: 9.9s |
3ajtó: 8.9s
4ajtó: 9.1s |
Sűrítési arány: |
9.3:1 |
9.3:1 |
9.2:1 |
9.1:1 |
Méret: |
3965/1680/1330mm |
3ajtó: 3965/1680/1330mm
/ 4ajtó: 4230/1690/1360mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic Shuttle |
Lökettérfogata |
1590ccm |
Teljesítménye |
109Le / 6300rpm |
Súly |
1080kg |
Gyorsulása
0-100: |
- |
Sűrítési
arány: |
9.1:1 |
Méret: |
4105/1690/1515mm |
|
|
|
|
Honda Civic
5. Generáció 1991-1995
Az ötödik
generáció egy nagyon kedvelt darab (bár mindegyik
szériára igaz ez), az első darabok 1991 végén
kerültek a kereskedésekbe. A karosszéria formája
lekerekített lett, a jobb légellenállás miatt, és
ezzel a formával megelőzte korát. A tengelytáv is
növekedett 262cm re (257 a 3 ajtós). A felfüggesztés
a már előző generációból ismert modern több
lengőkaros, most már növelt rugóúttal a kényelem
érdekében. Ennél a szériánál kezdtek el fokozottan
több könnyűfém alkatrészt használni a tervezés
során, hogy az autó súlyát ne növeljék meg
jelentősen, és ezzel együtt a fogyasztást is
csökkentsék, hogy teljesen "economy", azaz
környezetbarát autó lehessen. Karosszéria terén 3
kivitelben volt elérhető: 2 ajtós sportos coupe, 3
ajtós csapott hátú, és egy 4 ajtós szedán
formájában. Motorjait tekintve 1.3 literes D13b
karburátoros 75 lóerős volt az alapkivitel a 3 ajtós
kivitelben (kevés darab van belőle). Szintén hasonló
ritkaság a
VTEC-E rendszerű 1.5 literes 90lóerős
alacsony káros anyag kibocsátású motorral szerelt 3
ajtós civicek. A következő az 1.5literes
D15b2 motor volt, mely igazán közkedvelt a 90-101
lóerős teljesítményével (d15b7 coupe motor 101 lóerő
a módosított ecu és szívósor valamint befecskendezés
miatt) és alacsony fogyasztásának köszönhetően. A
következő szint a D16z6 motorokkal szerelt ESi
kivitelek, melyek 125 lóerősek és
VTEC változó
szelepvezérlésűek. A csúcsot pedig a VTi
felszereltséggel kapható B16A2 DOHC (dupla
vezérműtengelyes)
VTEC motor képviselte a maga 160
lóerejével. Az ABS szinte széria volt minden
modellben, szintén a legtöbbje szervo kormánnyal
volt szerelve, és elektromos ablakokkal, klíma sem
volt ritka, illetve két légzsákos kivitelek is
rendelhetőek voltak.
|
1.3 |
1.5 LSi VEi |
1.6 ESI |
1.6 VTI |
Lökettérfogata |
1343ccm |
1493ccm |
1590ccm |
1595ccm |
Teljesítménye |
75Le / 6300rpm |
90Le / 6000rpm
90Le / 5500rpm (VEi)
101LE / 5900rpm
(coupe) |
125Le / 6500rpm
|
160Le / 7600rpm |
Súly |
925kg |
935-980kg |
985-1030kg |
1080-1105kg |
Gyorsulása 0-100: |
11.3s |
3ajtó: 9.7s
4ajtó: 10.2s
3ajtó VEi: 10.1s
2ajtó: 9.4s |
8.7-8s (3-4 ajtó) |
3ajtó: 7.3s
4ajtó: 7.8s |
Sűrítési arány: |
- |
8.7:1 |
8.7:1 |
8.7:1 |
Méret: |
3ajtó:
4070/1695/1350
4ajtó: 4395/1695/1375
Coupe: 4390/1695/1345 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
6. Generáció JAPÁN "béka" 1995-2001
A hatodik
generáció 1995-ös megjelenésével még gömbölyűbb
formavilágot kapott. A karosszéria jelentősen
merevebb lett. a futómű terén pedig nagy
változás nem történt, ha csak annyi nem, hogy
egyre több kivitelben jelent meg a lemez
lengőkar az öntvény helyett. Motorválasztékból
kikerült az 1.3 literes, így az alapmodell az
1.4 literes 90 lóerős motorral volt rendelhető
(létezett egy a svájci és német kibocsátási
normáknak megfelelő 75 lóerős változat, melyet
szintén a 90 lóerős motorral értek el, csupán
egy szűkítő került a szívó oldalra..... ez
korrigálható, ha több Le szeretnénk, ha a 90
lóerős tömítésére kicseréljük, és a 90 lóerős
számítógépét rakjuk be). A következő
szinten az 1.5 literes
VTEC motor volt, a maga
115 lóerejével (d15z6), majd ezt követték a
coupe motorok, az 1.6 literes nem
VTEC 105
(D16Y7) illetve
VTEC 126 lóerős (D16Y8) motorok.
A csúcs pedig az 1.6 literes VTi
felszereltséggel érkező B16A2 160 lóerős
motorja. Japán belpiacra pedig kiadták a TYPE-R
széria első darabját, szintén 1.6 literes (B16A)
motorral de 180 lóerővel. 1999-ben jött a
facelift azaz modellfrissítés a sorozaton belül,
ekkor az autó frontja módosult, új lámpák, új
géptető, új sárvédő, új lökhárító, és másik
homlokfal. Bár a kevésbé figyelmesek nem biztos,
hogy ezt észreveszik, de ha át akarjuk cserélni
az elejét, akkor az itt felsorolt alkatrészek
közül mind kell, mert bár csak kicsit módosult,
de az éppen elég ahhoz, hogy ne legyen
kompatibilis. Futómű terén is történt frissítés,
ugyanis a legkisebb 1.4 is megkapta már a VTi
262mm-es fékét első tengelyre. Belső teret csak
minimális változtatások érték, mint a más
varrású ülések.
|
1.4iS |
1.5 VTEC-E |
1.6iES / 1.6 iSR |
1.6 VTi |
Lökettérfogata |
1396ccm |
1493ccm |
1590ccm |
1595ccm |
Teljesítménye |
90Le / 6100rpm |
114Le / 6500rpm |
iES 105Le / 6200rpm
iSR 126Le / 6600 |
160Le / 7000rpm |
Súly |
1040kg |
1075kg |
1116kg (coupe) |
1165kg |
Gyorsulása 0-100: |
10.8s |
10.2s |
iES: 10.7s
iSR: 9.7s |
8.0s |
Sűrítési arány: |
9.2:1 |
9.6:1 |
9.6:1 |
10.2:1 |
Méret: |
3ajtó: 4180/1695/1390mm 4ajtó:
4450/1695/1390 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"Angol Civic" változat
1995-2001
A hatodik generáció kapcsán
szokott lenni kavarodás, ugyanis az Angliai
gyárban a Honda a Roverrel közösen hozott létre
egy európai civicet... melynek futóműve az
5. generációs civic, némi 6. generációs
elemekkel. Alapja az autónak az 1992-es Honda
Domani. A motorja benzinesek terén Honda, főleg
a 6. generációs Civic motorjai. A belső tér és
karosszéria pedig a ROVER 400 széria inkább.
Érdekesség, hogy lényegében a karosszéria elemek
szabadon cserélgethetők a rokon roverrel. Fontos
tudni, hogy a dízel motoroknak semmi köze a
Hondához, az rover dízelek. Viszont kombi
kivitel csak ebben a karosszéria sorozatban volt
kapható, ezért igen kedvelt volt a családosok
körében. Facelift itt is a japán béka
kivitelével hasonló, azaz a front rész
módosították, illetve a
|
1.4iS |
1.5 VTEC-E |
1.6i / 1.6 iSR |
1.8 VTi |
Lökettérfogata |
1396ccm |
1493ccm |
1590ccm |
1797ccm |
Teljesítménye |
90Le / 6100rpm |
D15Z8 114Le / 6500rpm
D15Z3 (97-ig) /
6000rpm |
i 114Le / 6200rpm
iSR 126Le / 6600 |
169Le / 7600rpm |
Súly |
1140kg |
1145kg |
1200kg (coupe) |
1260kg |
Gyorsulása 0-100: |
13.3s |
11.6s |
|
8.3s |
Sűrítési arány: |
9.2:1 |
9.6:1 |
9.6:1 |
10.0:1 |
Méret: |
5ajtó: 4325/1695/1390mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
7. Generáció 2001-2005
A hetedik
generáció 2001-ben jelent meg. Számos újítást
kapott. Teljesen újra tervezték a Civic modellt. A
biztonsági passzív és aktív része is kimagasló,
hiszen törésteszten kimagasló karosszéria merevséget
produkált, valamint 4 légzsák vigyáz ránk.
Karosszéria kivitel szempontjából két fő irány van.
Az egyik a szedán (Japán, később Török gyártás) és a
coupe (természetesen USA), melyek inkább laposak. A
másik az inkább elterjedt gömbölyű Angliai Civic.
ezek a 3 illetve 5 ajtós modellek. Motorpaletta most
már 1.4 (D14) 90 lóerővel, 1.6
VTEC 110 lóerővel
(nyomatékosabb lett), 1.7 CTDi dízel mely ISUZU 1.7
blokk rajta a Honda saját hengerfeje 101 lóerővel.
2.0
i-VTEC Pedig a Type-R második generációja, mely 200
lóerőt képes leadni szívó benzines létére 2
literből, követve a 100Le/Liter hagyományt.
Persze vannak kakukktojások, ilyen az 1.3 hybrid
(
IMA 1.3 83 lóerő) illetve a coupekban ismert 1.7
VTEC és nem
VTEC motorok 120 illetve 125 lóerővel. A
3 és 5 ajtós sorozat 2003-ban kapott egy faceliftet,
azaz modellfrissítést, melynek keretein belül új
lámpák, és új első lökhárítót kapott a széria,
illetve a belső térben új üléseket (piros fekete),
új bőr kormányt, bőr váltószoknyát, másik
kerékagycsapágyat (4x100 -> 5x114,3), másik
kormányművet, illetve új első lengéscsillapítókat
kapott. A 4 ajtósnak szintén hasonló frissítése
volt, de ott leginkább a külső terén, viszont az
előző generációhoz hasonlóan (de eltérően a 3 és 5
ajtóstól) itt bizony egy frissítéshez mindent
cserélni kell elöl, ameddig a 3-5 ajtósban fém
karosszéria elemek cseréje nélkül megoldható a
"vérfrissítés".
Nálunk ismert motorok:
|
1.4iS |
1.6 |
1.7 CTDI |
2.0 Type-R |
Lökettérfogata |
1396ccm |
1590ccm |
1686ccm |
1998ccm |
Teljesítménye |
90Le / 5600rpm |
114Le / 6500rpm |
100Le / 4400rpm
|
200Le / 7400rpm |
Súly |
1160-1214kg |
1192-1221kg |
1342-1375kg |
1270-1279kg |
Gyorsulása 0-100: |
11.8s |
9.9s |
11.2s |
6.8s |
Sűrítési arány: |
10.4:1 |
10.4:1 |
18.4:1 |
11.0:1 |
Méret: |
3ajtó: 4140/1695/1425mm
5ajtó:
4285/1695/1495mm
4ajtó: 4460/1715/1445mm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kevésbé ismert motorok:
|
1.7 |
1.7 vtec |
1.3 IMA |
Lökettérfogata |
1668ccm |
1668ccm |
1339ccm |
Teljesítménye |
120Le / 6200rpm |
125Le / 6300rpm |
83Le / 5700rpm
|
Súly |
1120-1218kg |
1260-1280kg |
Gyorsulása 0-100: |
9.7s |
9.6s |
12.9s |
Sűrítési arány: |
9.5:1 |
9.9:1 |
10.8:1 |
Méret: |
2ajtó: 4438/1695/1399mm
4ajtó: 4460/1715/1445mm
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
8. Generáció 2006-2011
A
nyolcadik generáció 2006-ban került
bemutatásra,ha még emlékszünk a szamuráj kardos
óriásplakátokra. A formavilágot még inkább
futurisztikussá tették. Főleg az angliai
gyártású "UFO" civic a 3 és 5 ajtós kivitellel.
A szedán kicsit szolidabb külsővel érkezett, de
csak az UFO hoz mérten. Biztonságot passzív és
aktív szinten még tovább fokozták
(függönylégzsák pl), a motorpaletta pedig
megújult. Kezdetben volt az 1.4 L13Z1 99 lóerős
L13a7 83 lóerős változatok, majd ezt követte az
1.6 literes R16
i-VTEC 123 Lóerővel majd, az
1.8 literes 140 lóerős
i-VTEC
R18, valamint a 2.2 ictdi
N22a2 140 lóerős dízel motor. Különlegesebb
darabok az 1.3 hybrid valamint a 2.0 K20z3 al
szerelt Civic Coupe Si. Természetesen itt is
volt Type-R civic, mindkét változatból, de
nálunk csak a 3 ajtós (FN2) kivitelben volt
elérhető a K20-as
i-VTEC 201 lóerős motorra. Létezett
egy jobbkormányos japán Type-R a szedánból
(FD2), de nálunk nem kapható, meg ugye a kormány
is "rossz" helyen van. Ez utóbbi
i-VTEC K20A motorral
szerelt és 225 lóerőt képes leadni 8000-s
fordulaton.
|
1.4i-VTEC |
1.6 i-VTEC |
1.8 i-VTEC |
2.2 i-CTDi |
Lökettérfogata |
1339ccm |
1595ccm |
1799ccm |
2204ccm |
Teljesítménye |
100Le / 6000rpm |
125Le / 6500rpm |
140Le / 6300rpm |
140Le / 4000rpm |
Súly |
1226kg |
1250kg |
1297kg |
1420kg |
Gyorsulása 0-100: |
13s |
10.5s |
8.9s |
8.9s |
Sűrítési arány: |
10.5:1 |
10.5:1 |
10.5:1 |
16.7:1 |
Méret: |
3ajtó: 4250/1760/1460mm
4ajtó:
4540/1750/1435mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.3
Hybrid |
2.0 i-VTEC K20z3 (Si Coupe) |
2.0 i-VTEC K20z4 (Type-R FN2) |
2.0 i-VTEC K20A (Type-R FD2) |
Lökettérfogata |
1339ccm |
1998ccm |
1998ccm |
1998ccm |
Teljesítménye |
95Le / 6000rpm |
197Le / 7800rpm |
201Le / 7500rpm |
225Le / 7800rpm |
Súly |
1260-1300kg |
1250kg |
1297kg |
1260kg |
Gyorsulása 0-100: |
12.1s |
|
6.8s |
6.6s |
Sűrítési arány: |
10.8:1 |
11.0:1 |
11.0:1 |
11.7:1 |
Méret: |
3ajtó: 4250/1760/1460mm
4ajtó:
4540/1750/1435mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Honda Civic
9. Generáció 2011 - 2017
A
kilencedik generáció 2011-ben mutatkozott be,
számos újítással. A formavilágát tekintve a 8.
generáció újragondolása. Nem régiben a kombi
karosszéria is megjelent. Természetesen
biztonság terén megint előrelépések történtek.
Motorok terén viszont megjelent egy kis ccm
dízel is feltűnt a palettán, ami igazán nagy
sikerre is számíthat, megfelelő teljesítménye,
és alacsony fogyasztása miatt. Viszont a 2.2
motor is listán maradt. A gömbölyded forma
is segít ebben, hiszen igen alacsony
légellenállást értek el az új formával. Motorjai
sorrendben: 1.4 literes benzines
i-VTEC 100
lóerővel, 1.6 literes dízel i-DTEC 120 lóerővel
- melynek fogyasztása 3 és 4 liter között van,
1.8 literes
i-VTEC 142 lóerővel, és a 2.2 dízel
i-DTEC 150 lóerővel. Tehát bárki megtalálja a
számára kedvező motort, és hozzá a
felszereltséget. A kombi változat pedig már most
learatta az újságírók minden dicséretét,
nagyszerű pakolhatósága, formavilága, és
motorizáltsága végett.
Jó hír, hogy hamarosan megjelenik a 9.
generációs Type-R Civic 280-300 lóerő körüli 2
literes turbós motorral.
|
1.4i-VTEC |
1.6 i-DTEC |
1.8 i-VTEC |
2.2 i-CTDi |
Lökettérfogata |
1339ccm |
1595ccm |
1799ccm |
2204ccm |
Teljesítménye |
100Le / 6000rpm |
125Le / 6500rpm |
140Le / 6300rpm |
140Le / 4000rpm |
Súly |
1190-1270kg |
1310-1430kg |
1239-1369kg |
1370-1480kg |
Gyorsulása 0-100: |
13s |
10.5s |
8.7s |
8.6s |
Sűrítési arány: |
|
|
|
|
Méret: |
5ajtó: 4315/1770/1440mm
Kombi: 4535/1770/1480mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Type-R
A Type-R
modell 310 lóerős motorral érkezett meg, FK2
karosszéria kóddal, nem kis csúszás után
2015-ben. A Honda első sorozatgyártású
turbófeltöltős motorjával. A kétliteres i-VTEC
erőforrás most már a feltöltőnek hála nem csak
lóerőben gazdag, de 400Nm nyomaték is
rendelkezésre áll bármikor. Váltója pedig 6
sebességes manuális a megszokott Honda
minőséggel. Külön érdekesség, hogy bár Angliai
összeszerelés az autó, de a motorját Amerikából
importálják. Aktív és passzív biztonság terén
egyezik az alapjául szolgáló modellel, viszont a
fékekről érdemes pár szót ejteni, hiszen
hatalmas 350mm-es 4 dugattyús fékek találhatók
az autó alatt.
|
2.0 i-VTEC
TYPE-R |
Lökettérfogata |
1996ccm |
Teljesítménye |
310Le / 6500rpm |
Súly |
1307-1322kg |
Gyorsulása 0-100: |
5,7s |
Sűrítési arány: |
9,8:1 |
Méret: |
5ajtó: 4390/1878/1466mm
|
Átlag fogyasztás: |
7,3 liter |
|
|
Honda Civic
10. Generáció 2017 - napjainkig
A
tizedik generáció 2017-ben jelent meg és a Honda
újra egy merész de vagány formavilággal állt
elő. Ez a design már igazodik a Hondánál
ekkortájt kialakult formavilághoz, melyet minden
modelljükre átültettek. De nem csak a forma
változott, a motorok terén is nagy fejlődés
történt, hiszen megjelent az 1.0 és 1.5 benzines
i-VTEC turbó motorok 129 illetve 182 lóerővel.
Persze Európában kell egy dízel is, ha a vevők
kedvében akarnak járni, így az 1.6 i-DTEC dízel
motorral is elérhető. Felszereltsége
természetesen nagyautókat megszégyenítő, hiszen
minden mai kornak megfelelő extra elérhető, mint
a LED fényszórók, adaptív tempomat, Hona Sense
biztonsági rendszer, kamerák tolatáshoz,
sávváltáshoz, állítható keménységű
lengéscsillapítók, kulcsnélküli ajtónyitás,
indítás stb... Törtéstesztje a magas
szakítószilárdságú acélnak köszönhetően, melyből
gyártás során nem fukarkodtak, igazán kellemes 5
csillagos, ám volt egy kisebb baki, ami miatt a
függönylégzsákokat újra kellett tervezni, így a
SHHFK6 ** 0HU014114 és SHHFK7 ** 0HU011421
alvázszámtól felfelé történt meg a javítás.
Karosszéria 3 féle választható, 4,5 és 2 ajtós
kivitelben. Persze utóbbi nálunk nem kapható
hivatalosan.
|
1.0 i-VTEC
TURBO |
1.5 i-VTEC TURBO |
1.6 i-DTEC |
Lökettérfogata |
998ccm |
1498ccm |
1597ccm |
Teljesítménye |
129Le / 5500rpm |
182Le / 5500rpm |
150Le / 4000rpm |
Súly |
1145kg |
1232kg |
1287kg |
Gyorsulása 0-100: |
10,4s |
8,2s |
9.8s |
Sűrítési arány: |
|
|
|
Méret: |
5ajtó: 4518/2076/1434mm
4ajtó: 4648/2076/1416mm |
|
|
|
|
|
|
|
|
Type-R
A Tízedik
generáció az elődje motorját örökölte, de annál
10 lóerővel nagyobb teljesítményű (érdekesség,
hogy Amerikában és Japánban viszont maradt 310
lóerő). Ez egyébként az első olyan Honda modell,
mely a Type-R megnevezést viseli az USA
területén, hiszed eddig csak Si kódot kaptát a
nálunk type-r ként ismert modellek. A Type-R
külseje az alapmodellhez képest is jól
megkülönböztethető, hiszen a lökhárítók,
toldatok, szárny és géptető is át lett tervezve,
nem beszélve a hatalmas fékekről és azokat
körülölelő hatalmas kerekekről.... No meg ott a
legfurcsább, eddig még egy modellnél sem látott
hármas kipufogóvég. Természetesen a
Nürburgringen rekordot állított fel ez a modell
is, mint elődje (7:43.80). A váltó 6 sebességes
manuális és mellette viszont található egy
üzemmód váltó kapcsoló, ahol három fokozatban
állítható az autó viselkedése. Comfort, sport és
a pályára való +R. Ez a rendszer lényegében a
motor és futómű viselkedését befolyásolja,
méghozzá nem is kis mértékben.
|
2.0 i-VTEC
TYPE-R |
Lökettérfogata |
1996ccm |
Teljesítménye |
320Le / 6500rpm |
Súly |
1305-1345kg |
Gyorsulása 0-100: |
5,8s |
Sűrítési arány: |
9,8:1 |
Méret: |
5ajtó: 4557/1877/1434mm
|
Átlag fogyasztás: |
7,7 liter |
|
|
|